Monday, December 13, 2010

ketentuan

ye. saya sangat pasrah ini hari. mari saya ceritakan apa yang terjadi semenjak hari sabtu lalu.

saya keluar pegi town pada pukul 10 pagi. saya memang nak keluar ari sabtu tu. saya nak belian souvenir untuk mereka2 yang kat KL tu. tapi mase saya nak klua tu, tetibe sofia yang demam tu nanges sbb die nmpk sy masuk kreta. kak fifi suh sy masuk balik. konon nk suh sofia calm down n suh sy bgtau kat sofia yang 'kakak nk g work. mama kan ade'. tp nanges gak bdk tu, so aku pun blah je. sbb tkt kat town rmai org. sbb weekend+xmas nk dekat. so aku pn pegilah menjadi musafir kat shopping complex. abes sume orang aku yg ade dlm phone book aku kol. boring siot klua sorang2. so aku end up membeli 15 brg yg bertemakan manchester united.

lepas tu aku beli 3 handbeg yg dikirim oleh orang m'sia. beratur nak bayar mcm dapat laptop percume. kendian, aku pg satu tempat yg jual barang off season. mama suh belikan set cutlery. so aku amik 2 set cutlery, satu tuk mama n satu tuk sofia sbb die xde set cutlery die cam abang die. pastu satu adiah tuk kak fifi sbb die baek sgt kat aku.lgpn aku da rosakkan die pny tmpt letak pepper tu. hehehe. so konon adiah la tu.padahal nak ganti balik. hahaha. tapi sangat la retarded pny mamat kat caunter nk bayar tu. ceritanya begini:

aku nak bayar barang2 cutlery tu sume. pastu die kate orang 18 tahon ke atas je leh beli. n i am fucking 24!! so die nk id. dem. aku mn bwk id aku. org uk sume tak bawak id la. driving licence pn dorang tak bwak. polis mane boleh tahan sape2 or tahan kereta n mintak i/d or licence. its against the law!! best kan. so let say if polis tahan jugak kereta kite, we have like a week to go to d police station n tunjuk licence kite. so aku mmg tak bawak pape id pn. aku ingat aku ade bwak mykad kebanggaan aku & malaysia. tapi tu rupe2nye kad bank RHB. dem lagi sekali. warne nk dekat same weh. hahaha. so i cant produce any id. but u can c from my face n will know im fucking 20-ties. or at least above 18. tapi dorang xnk jugak bagi aku beli. mother father btl. mslhnyer cutlery set tuk sofia yang mmg tuk baby 2 taon pn tak leh beli. so, agak mmg nak marah la. so aku cam wat bodo n bayar je brg len.

pastu kol shah plak. die kate nk kasut. im fucking tired, with this giant plastic beg to carry around n a phone in my hand. aku tanye die nk kasut mn satu. die kate nk brand sneakers. there is no fucking sneakers in here i said. n after ol blablabla things, i still cant find any shoes the i think he might like. jdi untuk tak memening kan kepale n perut yg lapa. aku pn g mkn atas nasihat encik luqman yg asek dgr bebelan aku dr start shopping.

so, bile duit balance yg tggl dlm poket ade lebih kurang 100 pound, aku pn stop beli brg2 tuk sume orang. so aku pn nak balik. aku kol kak fifi. aku tak larat nk balik sndr. penat gile. barang banyak. da la sejuk. telinge sakit. kaki sakit. muke cam pecah rumah dah. rambut pn sakit sbb terikat je dr pagi. lagipun kak fifi mmg kat lua.die sruh kol if nak balik sbb die tau mlm weekend ni cam bahaye jln sorang2. cewahh.

pastu da balik, aku pn bantai kueh teow goreng mamak yg die belikan kat lotus, mandi sume aku pn besedia tuk menghadap laptop. lepas tu laptop tu crash. CRASH!! CRASSSHHHH! bloody hell. aku baru je beli cooler. aku igt die asek nak shut down tetibe sbb die panas. even aku tau, kak fifi gelakkan aku sbb die kate uk ni sejuk. xyah pkai cooler. tp who knows. mase tu aku baru bajet nk anta update list buku yang kwn aku pesan. saba je la.

aku bengang gile laptop tu crash. 1st laptop tu bkn laptop aku. sbb laptop aku da crash before aku gn laptop yang baru crash tu. second, y d hell ko crash! ko tau kan ko je la punca aku gembira skrg. siput sedut la.

pastu ahad lak.tetibe bgn pagi, encik luqman kate nenek die meninggal. oh sedih btl. sian die. sbb xsempat nk tgk arwah before kebumi. smp je kubur,orang da start nak balik da. pastu terus je ujan renyai2. ye, ia sangat dramatic n symbolic sket. sbb die baru sampai kubur dgn prasaan sedih, tetibe sampai je da abes kebumi. die tegamam n ujan pun turun. aku xtau la ade orang phm ke tak ayat aku ni. kihkihkih.

so arini plak, mmg aku check laptop tu n die btl2 crash. so luqman kete baek beli laptop baru je. jgn beli mini laptop kejadah lagi. beli yg besar terus. so, tetibe kak fi suruh aku usha2 laptop. aku pun ape lagi, usha la. >:) usha punye usha, aku mmg bajet nak dell or sony je. sony cam mahal lak. dell tetibe ade sale. tapi sony cam lagi best. tapi dell tu murah 100 pound dr sony. lagipun nk kne order skrang, kalo tak, lame gile la nk smpai. so bincang pny bincang pny pikir pny bincang. amik je la dell. amik je dell, gune leklok. pastu luqman kate 'if u beli laptop, i blanje u anti virus'. hahahha klaka x? org len beli laptop org len nk blanje anti virus. so aku pn on je la. lgpn anti virus yg dell nk kasi ialah mcAfee. cam x bgs je aku rs. hehehehe :p yg si luqman nk kasi ialah kaspersky. so ok la tu kan. so aku pn ckp kat kak fifi aku nk dell inspiron 15. yg lame tu. bukan inspiron 15r or ape2 yg best. so arini place order, esk dorang despacth dan lusa aku dapat.

naseb bek la aku xpenah lg utang pape ngn kak fifi. so aku nk suruh die belikan gn credit  card die pn cam xde problem. so cam ne nk bayar fucking 330 pound????????! bulan depan bayor. so bulan dpn cam ne nk byr duit insurance? so cam ne nk kmpl duit 330 pound by next month? haaa tgu je la next entry. ni pn da cukup sedih. aku xbgtau mama lg aku beli laptop baru. a year after i bought a mini compaq. yg tau skrg, kak fifi, n of kos die akan bgtau abg, n kak fariny. kak fariny maybe akan bgtau abg saiful. pastu aku bgtau luqman n blog ni. so sesape yg pecah rahsia ni kat mama, mmg siap ar korang.

No comments: