Thursday, June 14, 2012

no 5 Gambar n photographer

aku kadang2 suke amik picture, kadang2 aku suka ada dalam picture and kadang2 i dont want to do anything with picture. bongok. tepat sekali.

Pendahuluan

lepas spm, aku penah mintak mama untuk amik cos fotografi. mama cakap 'No, please la carik course yang lain'. maybe sebab mama pon xde anak buah or sedara mara yang punya background as photographer or anything yg berkaitan photography so aku pon x di benarkan terjun dalam bidang tu.so aku meloncat amik dip in comm. after abis dip, aku dapat keje dkt multimedia company yg mendekatkan aku dengan photography. dan bermulalah cerita saya!


Isi Penting

Aku pegang camera DSLR dalam taon 2007/2008. aku keje dengan joe zakaria, fad manaf, buttet, sharol azmi, Zack (Komplot), e-one, and sapo sapo ntah lagi. aku nak ingat yang faymes je. hahaha. tapi yang paling banyak ajar aku iolah jz and kas. kas tak brape faymes sgt. :p hehehe. tapi dorang la ajar pasal aperture, speed, iso, composition, on off camera, kluar kan camera dari beg, pegang camera, tangan jangan brape parkinson sgt, n banyak ar lagi. aku bukan ingat pom.

tapi cite2 nak jadi photographer memang tak de. tapi untuk amik gambo lekat kat dinding memang aku suka. cemera lomo pon aku suka. ade 2 je camera. still tengah bermain2 lagi. aku memang malas, so memang lambat la nak cuci film. da berkurun baru nak cuci.


Penutup

aku suka amik gambar, tapi bila shah suruh aku amik gamba, mesti aku rasa malas sebab macam mencapub. dok tahu la nape. nak amik gambo sendiri plak, tak lawo plak muke ni. bukan tak lawo, tak brape lawo. hahaha. i have few wishes. and sometimes i really hope that i'll win something yang mahal cam kamera dslr ke ape ke kan. baru cam terasa diriku bernyawa [anuarzain;sedetiklebih]

No comments: