Sunday, December 19, 2010

aizat

slame aku hidup ngn adik bradik. mmg aku paling suke carik gado ngn dorang. bajet bengis. konon raja dalam rumah. (buat kire-kire, suri dalam dapor. masak roti gule. huuuuu arwah atok aji slalu nyanyi)

tapi dorang sikit pn tak penah takut ngn aku. even gap umor nak dekat 10 tahun. im not trying to be the coolest sister yang show off barang2. sebab barang2 dorang lg sangat best dr barang aku. tapi aku try jadi kakak yang boleh provide kan ape dorang nak. kadang2 aku nak sumbat mulut dorang dengan makanan sebanyak2 nyer so that dorang happy. bajet makanan leh wat hepi la kan.

so bile aku kene duk ber-2 je dengan aizat selame setaon kat umah sewa sndr. mmg macam pecah kepale. aku kene make sure die study sbb die nak exam skolah. aku kene make sure die ade duit blanje. aku kene make sure die bangun pagi g sekolah. kadang2 sedih sgt. sedih sgt tgk die yang kne uruskan dr sndr. aku tau, budak dok hostel pun uruskan dr sndr. tapi ni lain. duk kat KL be2, cam berlebih2 dugaan. dugaan untuk jd jahat. dugaan tuk menjadi hantu. dugaan tuk menjadi pelesit.

aku takut die tak selesa. bile puasa make sure makanan tuk subuh ade, make sure barang kat dapor ade. make sure megi cukup. kene make sure die tak boring. lagi sedih bile aku kene out station. tak balik berminggu2. aku xtau pe jadi kat die kat umah. ckup ke makan die. cukup ke duit pegi skolah. aizat kadang2 buat macam die ok. die cam redha n terime je ape bnd nak jadi kat die.

so. since ape pun prangai dorang, aku marah pun, mmg confirm tak de pe jadi. kadang2 ade orang, takut sgt ngn abang dorang. or kakak dorang. bile kene suruh je, terus buat. tapi masalah aku lak, dorang xkan buat pny. if bg nasihat pn lom tentu nk ikut. so aku try je jadi yang dengar problem dorang. kadang2, bukan kadang2 selalu sangat aku konon paham masalah dorang. konon cam rokok. aizat mmg la hisap rokok. since skolah. so kadang2 bile die tak de duit rokok, cam kesian pn ade. so conclusionnye

'zat. aku nak try smoke. aja weh'
'ko jangan buat gile weh'
'aku nak try je, bukan nak wat hobi. nah rm10. ko g beli'

tapi rokok tu memang die sorang je yg tibai. aku sebatang pun da sakit otak. aku try, tapi xboleh. da berape kali aku try nak rokok. tapi mesti nak muntah, sakit kepale gile2 cam migrain. mate aku cam pusing2. petande tok leh jadi perokok tegar or social smoker. bagus! tapi if tetibe die mnm alcohol lak cam ne?????????!! eishhh mintak2 tak. :(

tapi aizat cam tau je boundary. die xkan bawak rokok tu keluar dr umah except mase kitorang g mkn dinner sesame kat kedai makan. kat skolah lak awek die agak cam baik. balik skolah pn mesti la same2. so mmg tak isap la.hahahaha. die ade sorang awek. die ni sangat la biase. simple gl. nak compare ngn awek2 die dl, bdk ni mmg biase la. aku tanye die, nape suke minah tu. die kate sebab hati die. ohhh! so schweet. sbb minah tu satu kelas ngn die. duk blakang seat die plak. so slalu borak2. slalu study same2. lame2 tersuke lak. aku tau la crite ni, sbb die crite kat aku dr awal.

ok fine. aku mengaku la ni

ai miss u aizat!

No comments: