Tuesday, December 21, 2010

dryer

happy tuesday.

dalam perjalanan berjumpa seorang kawan yang paling cool dengan memakai baju yang paling cool dalam almari tapi juga baju paling lame dalam dunia. mengharapkan hari ini tidak menjadi tunggang terbalik atau at least hari ini tidak menjadi hari 'lawak sepanjang tahun'. teratur langkah menaiki train, berbaris senyuman bagi menyedapkan hati. dan separuh hari pun berlalu dengan tiada kemalangan ngeri atau kemalangan kebodohan diri. dan demi kesihatan diri, kini langkah kaki ke tandas awam yang tak pernah berswasta sekalipun berada di bangunan atau kompeni swasta. 

selesai menjalankan tugas terhadap badan, diri terarah ke sinki. tak terbau pula di situ terdapat malang (malang tak berbau, get it? ;p) terembes ke baju. basah. oh shit! think think think! tissue! fuck, its still got patch. think think think!!! dryer! hand dryer?! bantai je. 

berdiri cara tentera sampai baju di angkat ke arah dryer. keadaan diri masih berbaju. ingin rasanya persetankan orang orang yang bakal masuk ke tandas, tapi malaysian agak terdidik sopan santunnya. jadi berdirilah di situ selama lebih 4 minit. dan baju campur perut panas dek angin dryer.

No comments: