Wednesday, January 26, 2011

pre-tuduh

i cant write. memang tak boleh dah. aku tak tau ape nak tulis kat pencarut terulung tu. dah sejuta kali idea tutup blog tu singgah dalam kepala hotak aku. tapi once aku dah tutup, aku tak boleh tengok lagi entry yang lama-lama. ke privatekan saja?

aku tak faham la relationship aku dengan Mrs. NSP ni. sekarang ni relationship aku dengan Mrs. SE dengan Mrs. NSP dua-dua macam tak best. Mrs.SE ok, tapi aku yang mengada-ngada lebih. spoil brat. yang Mrs. NSP pulak, aku tak tau kenapa. ke dia ada baca blog ni? i hope not. if dia baca, aku boleh gerenti ayat-ayat dia guna dulu mesti buat aku tak nak menulis lagi. mari bukak cerita silam:

sejak dari dulu aku tak ramai kawan. aku tak banyak mulut. banyak mulut pun dengan mama, angah, aizat and ita. jadinya, apa jadi dalam hidup, semua aku tulis dalam diary yang setiap tahun mama tak akan miss kasi kat anak-anak dia (kecuali sekarang). jadinya dalam itulah segala rasa geram aku tenyeh. semua benda yang tak selesa dalam hati aku tulis. yang gembira suma aku beritahu semua orang. kenapa mau bercerita kisah sedih kat orang. sebab mama selalu cerita pasal susahnya nak cari orang yang betul2 boleh tolong and boleh percaya. segala sakit, pening, susah semua tak ada orang nak kongsi.

satu hari aku tengah syok-syok tulis, Mrs. NSP nampak. aku cepat-cepat nyorokkan. Mrs. NSP nak baca jugak. aku tak kasi. dia tak bengang, tapi dia nak jugak baca. aku still tak bagi. lepas tu dia kata yang aku kutuk-kutuk dia dalam diary tu. aku tanya kenapa cakap macam tu. dia kata, kalau tak kutuk bagi la dia baca. aku cakap tak boleh. dia cakap lagi. dia cakap yang sekarang aku dah mula nak sorok-sorok dari dia. aku diam. aku pandang meja. Mrs. NSP blah dari situ. start dari hari tu, setiap kali aku dengan dia krisis, akhir ayat yang dia cakap ialah aku mesti nak tulis semua benda tu dalam diary dan menampakkan dia jahat. dia suka cakap benda yang aku tak terfikir nak buat. aku rasa macam di pre-tuduh. di tuduh atas sebab sesuatu yang bakal aku buat. and selalunya memang aku tak terpikir pun nak buat.

dengan mama pun macam tu. dulu memang aku selalu nak menang. aku selalu bentak2. aku selalu menjawab dalam hati. tapi bila dah start masuk college, aku tak pernah buat macam tu lagi. if dia marah, aku diam. aku macam terima segala salah aku. aku boleh terima segala-gala amarah dia. tapi mama pun sama macam Mrs. NSP dia pun kadang-kadang suka tuduh aku. bila aku dengar marah-marah dia, dia akan cakap 'tu dalam hati tu mesti nak menjawab'. dan setiap kali tulah aku sedih. aku tak kisah kene marah, aku akan try buat better the next time around, tapi ayat pre-tuduh tu memang aku agak terkilan. makan dalam beb. kalau aku ada sejuta mak tak apa. aku ni ada satu mak (semua orang pun ada satu mak). mama selalu cakap dia pun penah jadi teenager, well u still didnt get me do you.

aishh.aku dah cakap. entri2 lately ni banyak sensitiviti memacam. this entry might not last than 48hrs. 

No comments: