Monday, January 24, 2011

is everything ok?

"is everything ok?" tanya bendi

   "of course. waddup?" aku relax jawab

"ok what happened" bendi mula dengan reverse psychology dia

   "ayam la ko ni. begini ceritanya. pada satu hari terdapat seekor ogre yang mencari sushi di ladang tebu- " 

janganlah harap aku bagitau kat bendi. sekarang aku agak suka dengan band Rascal Flatts. well, im not so into it, tapi ada few songs yang agak sentap urat-urat mata dengan telinga. aku baru baca satu komen ni. sedih gak aku bace. die tulis yang dulu dia ada girlfriend. and satu hari tu girlfriend dia accident. car crash. girlfriend dia masa tu tengah pregnant. dia tau there is no way girlfriend dia akan datang balik, tapi dia still wish yang one day dia orang dapat together again sebab dia pernah bagitau sama itu girlfriend yang 'u r my future'. 

tak sedih ke? aku tau relationship ini sebenarnya sangat fragile. if one day tiba-tiba salah sorang dalam hati kita tak ada lagi, macam mana nak moving on? that is just 'unbearable to the human hearts' bak kata Albert Thomas. ( Albert Thomas tak cakap pasal mati, die cakap pasal child trafficking. aku cuma pinjam ayat 'unbearable to human hearts' sahaja) 

aku penah dengar satu conversation dari married couple ni pasal mati. lebih kurang macam ini:

P : ok, if you di bagi choice whether i yang pergi dulu, or you yang pergi dulu. you pilih siapa?
L : ah, di makan mati mak, di luah mati bapak
P : oh come on. konon-konon je ni.
L : biar i yang pergi dulu. i tak ada grip dalam hidup, if i cuma ada memori dengan u
P : selfish. you tak kesian ke dekat i? if you tak ada, i macam mana? if kita ada anak one day, you nak biarkan i dengan dia je?
L : tengok, you yang suruh i pilih tadi. tapi biar la i yang pergi dulu, i nak jaga you dari jauh. i nak selalu jaga u 24-7
P : itu kalau you masuk syurga kan? kalau u masuk neraka? hahaha
L : bongok la dia ni. hahahaha

dengan mati. bila manusia di pertemukan dengan ajalnya sendiri, satu pun tak dapat menghalang. biarlah beribu segala macam responsibilities yang di attach kan ke bahu, panggilan untuk ke liang lahad itu tak siapa mampu halang jika sudah tertulis takdirnya. 

marilah sama-sama nangis. atau elok sikit, marilah kita insaf dan mula cari jalan kumpul point pahala.

No comments: