Monday, November 22, 2010

PLS

please be less like a child

that would be the phrases yang aku pernah mahu dengar dari sesiapa. walaupun sebenarnya itu adalah phrases yang aku tunggu-tunggu yang mampu meyakinkan aku yang aku tidak berubah menjadi mama, atau menjadi wah, atau menjadi maksu atau mana-mana dewasa. aku senang menjadi 19 tahun sampai bila-bila. aku menangis bila menginjak kepada umo 20 tahun.

selalu kita dapat apa yang kita tidak mahu. dan tetap juga kita perlu pelihara apa yang kita tidak mahu. aku hanya mahu sebuah kereta yang aku pandu. dan aku akan pecut laju. pecut laju jauh dari keluarga. sayang bukan aku cari dari mereka. aku cuma mahu tahu diri sendiri. aku mahu dunia aku adalah diri sendiri. ah, masa itu pasti datang bila mati kelak. ketika itu alam kubur itu dunia aku.

No comments: