Friday, May 25, 2012

sok-alan

aku tak tau kenapa emosi aku malam ni sangat tak boleh blah. mama nak gune nama aku buat loan. aku kasi. so dia kata papa akan bagi kereta savvy kat aku. aku kata ok. yang tak ok nyer ialah kereta savvy tu ade problem dengan gear box. papa nak repair. tapi aku kena bayar. is that fair? i never touch his car. i helped both of em to get a new car using my name. they got a tip top car. and i got a second hand car. which i really dont mind. but why do i have to pay for the cost untuk repair tuh?  few hours before mama kol aku and bagitau yang dia nak guna nama aku beli kereta, aku masa tu tengah tengok kereta untuk diri aku. aku da bagi nama kat perodua. aku just tinggal nak submit pay slip je. im so close to buy a car for myself. and my parents thought they were being kind by giving me their old car. aku da bagitau kat mama. but i hear nothing from her.

masa nak apply loan for their new car, mama selalu kol aku. suruh aku buat itu ini. tapi bila da dapat sume document, she didnt even text me. this afternoon aku wish die good luck untuk presentation. she didnt reply anything. late evening aku cakap loan kereta da approve. and she text me back by saying tq. i am nothing to her. aku pegi kat mak angkat aku, dia cakap kenapa aku kena ikut semua apa yg mama nak. mak angkat aku kesian kat aku sebab memang aku tengah aim nak beli kereta dari awal tahun. tapi with one call, mama boleh buat aku jauhkan aku dengan mimpi aku.

aku tau aku ada mama je. aku tau syurga bawah tapak kaki mama. tapi dengan cara dia layan aku, aku rasa macam tak best. aku rasa sangat tak best. aku rasa sesak. aku rasa hati aku sarat dengan soalan2. dari aku kecik sampai aku besar, soalan2 ni memang tak pernah berenti. aku pelik kenapa aku tak rapat dengan mama dari kecik sampai besar. kenapa macam ade satu formality antara aku dengan dia.


everything is so fucked up! i hate it.

No comments: