Thursday, May 24, 2012

sinking ship n mamat

i hope she will get whatever she wants. aku tau aku tak bagi secukupnya untuk dia. tapi aku bagi apa yang aku mampu sebab dia. macam ayong kata 'apa yang ditutur di bibir belum tentu itu yang di rasa hati'. aku try untuk jernihkan segala yang keruh. tapi perkataan 'give up' tu selalu muncul bila dia yang buat tak endah. hati aku ni macam terasa sinking. macam kapal yang tengah tenggelam. macam ada benda yang tetibe hati aku terasa sangat, hati aku macam tetibe berdetik and tetibe tenggelam.

perasaan dia lebih kurang macam bila kau tengah hepi balik rumah and tetibe mak kau jerit kat kau. apa kau rasa? rasa macam jauh hati sangat kan. lebih kurang cam tulah perasaan aku rasa. except mak aku tak jerit kat aku and aku tak balik umah parents aku pon.

teringat kat mamat. mamat slalu panggil aku gorgeous. aku rasa macam nak penampar muke dia. sape2 yang puji2 aku, sume aku rasa nak tampar. sebab aku tau dorang tu menipu. im not gorgeous. cantik pon tak. comel or cute pon mmg tak langsung. aku just a face. i have this face because i need one in order to live. aku bukan mengutuk ciptaan tuhan. tapi aku just sedar sape diri aku. ok berbalik kepada mamat. last month aku tau yang mamat punya ayah sakit. dia punya kaki ade jangkitan. so doct nak bagi senang citer, die nak potong je. tak nak bagi chan langsung tuk buat ape2. tapi mamat decide untuk tak nak potong kaki ayah dia.  sebab benda tu boleh ubat. doct tu yang pemalas!!

pastu tadi aku tanya abg jo, abg jo satu department dgn mamat. aku tanya kat abg jo kol brapa nak balik. abg jo kata mamat dtg kol 12, so lambat sket la abg jo balik. sebab ayah mamat tak sehat sgt. mamat nak kene tolong ayah dia mandi and pegi toilet bagai before dtg keje. aku tanya abang jo mana mak mamat. abg jo kata mak mamat da meninggal. mak tiri dia pon da tak de dah. adik dia pulak belajar kat johor. mamat sorang je jaga ayah dia. sedih betul aku dengar. aku nak tolong mamat. tapi tak tau nak tolong cam ne. aku bukan nak ngorat mamat ok! aku just nak tolong. tolong anto p hospital ke. tolong ape2 je la yg patut. tapi mamat pon ade kereta, so memang dia pon boleh pegi hospital sendiri. so cam ne ni. ape aku nak tolong. ...



tolong doa je lah....


No comments: