Wednesday, May 16, 2012

hot from the oven


pernah tak rasa yang hati ni macam were pumped so hard n loud that the person next to us might hear it. ME! aku pernah rasa macam tu. pernah tak baca comic jepun where the girls were always be the one yang ade guts untuk confess pasal cinta..? aku pernah baca. and pernah buat. WHATTTT?!!!!

how stupid i am kan. im not sure kenapa aku boleh confess kat mamat tu yang aku suka dia. pengakuan of the decade! aku tak pernah sebuka macam tu dengan laki. i blame the shisha. mase tu shisha kat ali baba, then balik umah aku macam tak betul plak jadinya. first time shisha kot (not logic, ko memang selalu tak betul dari dulu)

so i went back and ready nak tido. tetibe teringat kat mamat ni, aku terus kol dia. borak2, then aku cakap
'i suka u' bwahahaha. geli x? tapi malangnya itulah yang aku cakap. then dia mcm terkejut and tanya 'betul ke?'. dia tanya lagi 'since when?'. aku cakap 'masa kat uk lagi' - 'i pon suka kat u jugak' dia cakap. im not sure dia kesian ke, saje ke, ape ke. tapi we talked a lot that night.

around 4:30 ke 5am baru kitorang hang up. n the next day aku cam hang over la plak kan. aku mula mengutuk diri sendiri. kenapa la buat keje bodoh ni!!! why i do that???!!! n omg... naseb bek dia tak reject ke malukan aku. confirm aku malu lebih dari sedetik lebih! and i cant believe that i am now with him..? its weird. its good. its wrong.it stupid. it cant be. i doesnt make sense. my wish on guys never came true. this is a mistake. being friend with him was never enough. so i become his female bestfren. that is far from enough.

the next day after confession and monolog dalam hati dari awal pagi and the way he text me before he went to work, at his lunch hour buat aku rasa i do not deserves this. this cant be happening. dia text aku lagi and aku reply 'u ni kenapa? kenapa dari pagi u macam anta report apa yg u buat? relax ah. xyah la nak message2 macam ni'. aku tak tau la dia makan dalam ke apa, tapi memang tu yang aku nak buat. aku nak dia jadi kawan aku. aku takut if aku betul2 dengan dia, and bila dia tersedar yang dia sebenarnye tak nak aku, ape akan jadi dengan aku? mase tu aku bukan kawan biase dia lagi. aku bukan bestfren dia lagi i dont want that to happen. so i did what i did. since then, im still not his bestfren anymore, we never talked on the phone and texts like we used to, we dont go to movies anymore. dia xamik aku balik keje da. sangat tak best. but im ok with that. at least hes there when i need him. i dont lose him. we just so far apart. padahal gombak dengan ampang je pon.

kembali pada topik asal. hati yang berdentam dentum. itu yang aku rasa tadi bila jumpa dia kejap tadi. kitorang jumpa macam dalam less than 10 seconds. its better to just leave the awkwardness button that build in me. everytime aku jumpa crush ak, aku mula la berkata benda yang tak sepatutnya, menjadi separa bongok la senang cerita. tapi tadi jumpa dia kejap sebab nak anta lappy kawan aku. nak suruh dia tolong betulkan. dia datang umah tuk amik laptop. dia memang baik. baik dgn semua kawan, dengan semua orang. ahhhh! malas ar cakap pasal dia lagi.

BUBBYE!!!!!

No comments: