Monday, March 5, 2012

ter-over ganas

semalam aku mimpi pasal kerja. tau tak ape maksudnya 1) u hv no life!! 2) mungkin aku akan stuck dlm field ni so why not aku sambung degree dalam field ni jugak n hopefully nanti dapat jadi GM! ho liao!!

pasal ganas pulak

dekat ofis aku tak rapat pun dengan semua orang. just rapat dengan orang yang bercakap dengan aku. tak kisahlah department mana pun, if die da start conversation ngan aku, mesti d next time aku akan try buat conversation plak dengan dia. so kalau dengan prempuan2 aku slalu mmg borak2, buat klaka2 tapi dengan laki tak de la nak borak2 sebab mcm gedik je. terus je gurau2. tapi ade sorang mamat ni da macam trauma je ngan gurau2 aku. haha. antara gurau ganas aku dengan dia adelah :-

1) bila dia baru lepas amik semayang and nak ke surau tu, dia terpaksa lalu hallway. bila aku nampak dia aku akan pergi dekat dia n acah2 nak pgg lengan die bia die kena amik semayang lagi sekali. mamat tu da cuak kebebeh sampai berlari2.

2) dia tengah tunggu lift/ tunggu baju laundry/ punch card/ baca surat khabar : if aku dari belakang, memang belakang badan die berdesing kena penampar atau penumbuk dari aku. die tak leh buat ape2 sebab aku da lari dulu or menyorok belakang orang lain so dia xleh balas balik tanpa mencederakan orang depan aku. so dia give up

3) bila aku nak naik lift, and dia nak kluar lift sebab nak balik rumah, aku akan stop and tarik baju die and tak bagi die keluar dari lift. pintu lift tutup. die stuck dalam lift, aku dengan semua orang gelak sebab padan muke dia kena buli. kebetulan lift tu naik sampai tingkat 30, maka die stuck dalam lift dalam 15 minit. sebab nak turun tingkat G balik mmg agak lama la.

tadi dia nak smpan barang kat dalam store room kat sebelah lift. aku kebetulan nak turun. die pulak macam dah gelabah sebab takut kena pukul dengan aku. tergelak2 aku tengok mamat ni. aku cakap "ko buat la keje ko, aku tak pukul hari ni". aku gelak2 tak ingat dunia. die tak abes2 pandang belakang sebab takut aku datang belakang die senyap2 sampai jatuh2 barang dia. kesian aku tengok. pastu die cakap "ko tengok, ko punya pasal la ni. sampai aku takut. haaaa, ko ni jahak la Niey" dia orang kelate, so ade loghat kelate skek la ken. kesian kan. aku rasa cam da sangat over la keganasan aku ni. orang2 kat front office tu pun mesti sakit2 je belakang badan dorang sebab kene cubit, kena tampor dengan segengam kertas A4, and macam2 lagi la.

kene berubah aku ni.. tak leh dah macam dulu. umo da 25 da weh!! berubah la, toksah la ganeh2 laei.

tengok la nanti cam ne. ganeh ni datang sendiri. bukan di pinta. hukhuk.. 

No comments: