Tuesday, January 24, 2012

kerenah

hari-hari marah guest. aku tak suka la perangai macam ni. aku tak suka perangai marah orang ni. aku tak suka perasaan menyampah and marah ni wujud dalam hati aku. aku tak suka marah orang. aku tak nak marah orang. aku senang je. if aku tak berkenan cara orang tu, aku tak akan sesekali marah-marah or maki-maki or carik gadoh dengan dia. cukup dengan aku diam kan diri. cukup dengan aku sedarkan diri dan salahkan diri bahawa aku tak boleh nak orang ikut dengan haluan hidup aku. maybe memang dah ketentuan tuhan bahawa diorang itu tak termasuk dalam hidup aku future kelak so that aku tak akan salahkan diri sendiri lagi.

tapi kalau guest ni lain sikit. masuk2 hulur reservation voucher da mula nak gelabah. die ingat dia bayar 5131237o786812367123618918 ringgit tuk bilik tu agaknya. sume benda ko nak. ko nak internet free lah, ko nak higher floor la, ko nak non smoking la, nak klcc view la.

HOI! kalau ko nak higher floor pon, ko nak buat apa? ko nak terjun? ko terjung dari tingkat 7 pon dah boleh mati la!


Internet free?!! helloooo!!!!! ko gune internet kat umah ko pon ko kne bayar, yang ko gedik nak internet free wat pe. ko nak pon aku tak nak kasi..!!!


Non smoking??!!!!! ko jalan tepi jalan yang penuh habuk sejuta bakteria tu boleh plak...? dapat smoking floor, tetibe rasa nak pengsan plak? tetibe dapat asma? cam cibai je


KLCC view? ko ni gile ape. ko ingat sume bilik ngadap klcc ke? kalau ade kitorang kasi la, kalau tak de amik jela bilik mana pon. nak nak menara jagung tu sangat kenapa? nak bawak mimpi? choiii!!

inilah antara maki hamun dalam hati aku bila guest nak memacam. ko nak bilik tu pon nak tidor je, siang2 ko sebok ngn tour sane sini. taon bila ko nak tengok klcc, high floor tu sume. ko rasa apa kat high floor tu. lantai korang tu konkrit. bukan lutsinar. bukan nampak tanah pon dari atas tu. tengok tengok.. nak maki lagi. memang impact yang besar dalam diri aku kalau orang banyak kerenah ni. kalau sorang dua jer buat cam tu, aku tak kisah pon. aku suka gak challenge ni. tapi kalau da 340 orang arab datang hotel and 327 kerenah yang sama, memang nak kene maki la tu! no fun!! its not funny kakak...!! bak kate Daniel. seriyesly my perspective towards Arabs people memang da lain. shift 180%

lately ramai betul orang demam. proudly to state here that i am one of 'em. doc kate kalau aku tak baek gak aku kene amik darah sebab takut denggi. aku tak takut kene demam denggi. tapi aku tak nak duk hospital. no way... all the hantu-hantu. and aku kene tidor sorang.. no way man. no freaking way. memang la sekarang aku tido sorang since angah dah tak de. tapi aku still dalam bilik aku yang disayangi dan semakin kemas ini. memang tak de masalah pom. tapi hospital ni susah sket la. aku kne cari sukarelawan yang boleh bersama-sama menjaga aku.

cehhh.. cam da masuk dalam spital. choiii.

No comments: