Sunday, January 15, 2012

banyak songeh

susah punya hati yang suka menari. bukan menari yang rancak setiap gerak kakinya. tapi hati menari yang sentiasa punya energy sendiri, yang tidak pernah penat menggembirakan hati-hati orang sekeliling. selama dua hari bersama Mandy, banyak betul yang kami gelakkan. banyak yang kami guraukan. banyak benda spontaneous yang menggembirakan. tapi kadang2 takut jugak aku kalau tak sedar limit bergembira. kan orang kata sentiasa berserdehana. jangan OTT kan. aku dengan Mrs NSP mmg tak penah OTT. aku dengan Mrs SE pun jarang OTT. Mrs SE try ikut langkah aku, tapi setiap langkah dia tu sebenarnya adalah seperti security officer. sentiasa tahu dan peka. Jadi memang utk aku OTT mmg jarang. itu yang best bila ramai orang jaga.

Tapi sekarang Mrs SE da jauh kat uk. aku dengan Mrs NSP je. Mrs NSP pun tak akan dengan aku selalu. banyak benda lain dia patut buat. dia bz. manusia yang paling bz. aku plak bz kan diri aku risaukan dia yang sentiasa bz. dia tau tak aku ni dah hanyut. hanyut dlm dunia? maybe dia tak tau sebab dia nampak aku macam ok. last soalan dia masa pertemuan aritu :

"dah ada boifren?"
aku jawab "belum"
"baguslah.."
aku tanya balik "kenapa bagus plak?"
"tak payah pening kepala"
aku diam and pandang daging kambing depan mata. sedap siiot!

aku tak tau la sebenarnya dia care ke atau itu cara untuk dia pastikan aku tak lari jauh.

sedih betul aku rasa sekarang, hari-hari aku terbayang kemasik. aku nak sangat pegi sana. terlampau rindu kat pantai tu. tak ada apa pun yang tunggu aku kat sana. tapi pantai tu memang macam dekat betul dengan hati aku. aku kena pegi balik pantai tu. aku kena stabilkan emosi aku ni. pantai kemasik yang penuh batu tu macam tenang je. dia ada terowong batu. aku pernah terjun dari celah2 batu2 tu. malang sejuta kali malang, tak ade sape yang tau betapa aku nak pergi pantai tu! cam mn nak pegi sendiri. cuba tunjukkan jalan. ak sanggup naik bus. tp tlg bgtau bus no brapa.

No comments: