Wednesday, April 18, 2012

i didnt say fuck in this entry

bodo punye title. so our mother/my mother telah pergi tinggalkan kola lumpur untuk lima hari. selaku orang kaki joli saya telah take over dia punyer kereta. from desa pandan aku pegi sentul pastu pegi gombak pastu pegi jalan imbi pastu patah balik sentul then pegi ukay perdana pastu pegi gombak then pegi desa pandan. doing things and spending times with peeps yang aku suka. until the fifth day, my mother/our mother telah sampai ke kola lumpur semula.so aku dengan penuh yakin cakap kat my mother/ our mother yang aku akan pick up dia pegi office esok pagi. percaya pada saya mama! sambil tepuk2 dada. mama cakap "BAIKlah ANAKku".

so aku cakap "ku jemput mu jam 730am!" mama jawab "usah! jemputi aku jam 830am", aku jawab balik "andai itu katamu, akan ku jadikannya realiti" 

so malam tu aku tido kol 5am. before aku nak tido, aku pasang alarm, pastu aku tepuk2 bantal suh malaikat bangunkan aku pada jam sekian2. macam yang orang2 lain buat masa nak tido la kan.

pastu aku terjaga dari tidor. then tidor balik. i didnt know that i accidently put my phone on silent mode. very clever eh si bodo ni. aku terjaga balik pukul 730am. which is good of course. tapi aku cakap dalam hati "erm... da pukul 730. nasib baik aku terjaga" pastu aku tertido balik. what a stupid move! why why why?!  that is not the questions here. this is not formspring. 

aku terjaga balik pukul 850am. what the frog. why the hell teletubbies doesnt have orange colour? why the fuck the duck face is a trend nowadays? why the hell im born in 1986 instead in 1999?!

mama dah call banyak kali. Z pun sama. aku tak tau la nak cakap apa. aku lari pegi toilet gosok gigi sambil bawak phone. aku taip "mama, tunggu kejap". mama reply "tak payah jemput". mata aku dah terbeliak. mati aku mati. aku tulis lagi. "sori ma... orang on the way". mama reply ape...cuba teka.. she said - NO, THANK YOU!

aku dah lost hope. aku memang dah gosok gigi. aku dah dalam kereta dah. meme tak mandi pong. i dong care u knowng! but mama have so much energy, so she can bebel all day long. so i decide to send apologize message to her. she didnt reply me back. i understood. the betrayal. the frustration. she broken hearted. 

semua yang di atas terjadi pada 17th April. so malam tu aku sangat sakit pala. and aku pun tido jam 930 malam. pastu aku mimpi. aku mimpi kitorang (aku, angah, ita, mama and papa) pegi holiday. kitorang jalan kat titi. papa terjatuh dalam laut. mama sempat grab papa. ita pulak sempat grab mama. entah macam mana both of them tak dapat di selamatkan dan diorang meninggal. aku langsung pun tak kisah pasal papa. tapi aku sangat sedih betul pasal mama. aku nanges je. masa tu aku pegi sekolah aizat. aku teman dia sebab aku takut dia tak leh cope dengan ketiadaan mama. (sangat cemerlang punya bahasa melayu). aku teman ita pegi sekolah jugak. aku sedih je. duduk sekejap pun da boleh sedih sangat. asek nak nanges je. parah betul. tetibe tengah nanges tu aku terjaga. aku still terasa yang mama dah tak da. aku ingat2 balik, baru teringat tu mimpi. masa on the way pegi keja pulak. dokter fazilah kamsah kata "jangan bagi mak bapak kita kecik hati and merajuk. takut2 kita jadi anak derhaka" dia cakap lagi, selalulah telipon mak bapak kita tu. jenguk dia selalu. 
=( sad....... 


i hate this kind of dreams. 

No comments: