Thursday, March 17, 2011

budak pendek

Punggah-punggah barang terjumpa pulak memory card untuk handphone yang lama. Kebetulan ada pulak dia punya card reader. Memang laju aku fuck kan card reader itu di usb port. Tersembul segala gambar-gambar dulu-dulu. Riang gelak ketawa semua cukup. Everything  is complete.  All the pictures are laughable. Without any interfering or existence of a man called father.

‘ and I hope u always stay the same, cause there’s nothing bout you I would change’

Bait lengkap.  Aku cuba tengok-tengok lagu yang ada dalam memory card tu. Tak banyak. Tapi semua macam punya sebab untuk ada dalam playlist aku waktu dulu. Lantakkanlah. Aku pun bukan ingat lagi. Aku just suka tengok gambar-gambar je.

Dalam banyak-banyak lagu, terselit satu zikir yang dapat dari Hasbullah. Tadi jumpa kak nor, aku Tanya pasal Hasbullah. Dia kata Hasbullah kerja dengan insurans company sekarang. Rindu budak pendek tu. Selalu ingat kat dia. Selalu ingat waktu kami kerja sama-sama masa bulan puasa. Kawan-kawan guna nama aku untuk pesan makanan berbuka, and everytime buat macam tu makanan berbuka yang ‘dibelikan’ guna duit Hasbullah, semua dapat free. And Hasbullah charge aku belanja dia KFC. Teringat pulak masa dia bagi pinjam ipod classic dia. Aku terdelete semua application dalam tu. Dia cool je. Dia yang pergi betulkan sendiri and offer untuk carikkan ipod untuk aku. then, dia pinjamkan handphone dia pulak. Sebab dia tertahu aku baru beli handphone baru. So dengan baik hati, dia suruh aku amik lagu dalam handphone canggih dia. Hari-hari bagi handphone kat aku. Tapi lagu dalam tu sama ja. Hahaha. And one day, its time for me to go. I don’t the guts to say babai to him or to everyone. so I left without saying goodbye and but still wishing the next day I’ll be his real friend and not just colleague. But nothing happened. Teringin sangat nak borak-borak macam dulu. Maybe ada hikmah. Tapi apa hikmah dia? Tak jumpa pun hikmah dia, maybe hikmahnya ialah kat dunia ni ada jugak orang yang pendek dan baik hati. :p 

No comments: