Friday, March 30, 2018

Aku dalam pantang

Yup. Aku dalam pantang. Walau masih tak disunting dan bunting, aku semamangnya dalam pantang.

Sebab ada cyst. Arhhhhh!!!

Cerita cyst aku adalah sangat xboleh blah, dengan tiba² doctor suspect aky ada pneumonia jugak. Memang canggih lah badan aku kan. Tapi ni semua aku rasa sebab aku berlaku zalim kat badan sendiri. Makan x tentu hala, smoking pulak lagi. Even aku dah berhenti lama before tau cyst ni wujud but i think sebab hidup aku yang xsihat ni lah maybe - probably badan aku buat hal.

So aku duduk hospital dari hari selasa sampai ahad. Lepastu tadi p check up and doctor O&G aku tengok jahitan semua. Aku kena operate mcm orang nak beranak cesarean. Everything is good. So far. Doctor Balwinder Kaur, baik sangat orang dia. Semua org panggil Doctor Bal, dia suruh aku pantang makan telur and seafood.

Telur weh. My favorite food! Aku redha sebab lepas operate tu memang aku x ada mood nak telan makanan lebih². Aku lebih rela pantang daripada bentan luka operation ni. Lagi naya.

First day balik rumah. Breakfast aku makan oats. Ita masakkan ikan selar singgang. Aku add sikit cili padi sebab aku xboleh lahhh xpedas!!! Xbolehh!! Aku ulang makan ni untuk lunch and dinner.

Second day. Breakfast aku minum banana milkshake. Awal² lagi aku dah freeze kan banana slice. Lepastu aku campak dlm blender dgn ice cube, madu, oats 2 sudu dengan susu dlm satu cup. Lunch and dinner ita bawakkan sup ayam.

Third day. Aku breakfast Sport Muesli. Dia macam makanan hamster yang sedap. Makan dgn susu mcm cereal. Lunch dgn dinner laki ita masak. Ayam masak merah. Sedap weh! Aku bedal saja.

Fourth day. Breakfast banana milkshake lagi. Tapi kali ni x letak oats. Aku ganti dengan dua sudu Sport Muesli. Lunch dengan dinner ita bawak kual dhal, ayam goreng.

Fifth day yakni harini. Aku lunch banana. Kat hospital aku minum susu. Lepastu sampai rumah dah lunch time aku makan sandwich. Aku guna roti wholegrains, sayur salah tu lepastu cheese. Sedap! Lepastu dinner aku try masak. Aku google ikan bilis masak lada hitam. Aku tambah kentang. Aku potong wedges.

Esok hari ke enam. Lauk masih lagi samar². Mampu ke nak bangun masak lagi?

Sekian cerita pantang



No comments: