Wednesday, September 17, 2014

Belah jahat belah baik

Hari-hari dlm pukul 3suku aku confirm duduk dekat stesen bas jalan teknokrat 3,cyberjaya untuk tunggu bas atau van tuk bawak aku balik ke ampang. Dan setiap hari akan ade sorang mamat dari IBM akan tunggu bas yang sama.

Dan satu hari die tegur aku. Aku pun tegur die balik. Tegur2 gitu tanpa tahu name masing. This is not a love story by the way. Since da start mula borak and betegur sapa"hey- hey" ni, makin gentleman dia ni.

Bila nak naik van or bus, even die dah jalan ke depan die akan bagi aku naik dulu. Siap tangan ke depan macam isyarat suruh aku jalan dulu. Cakap die pun sgt sopan santun. Seriously wa cakap lu. Memang kalau die mintak no phone memang aku kasi la.

Harini pun die still gentleman yang sama until...!!!

Die call or die received call from the gf or female frens or very close frens. Die borak lama gile dlm phone tu. suddenly call tu terputus. Pastu after 2 minits phone die bunyi. Die angkat dengan bengkeknye die jawab "why d fuck u blablabla. Pastu conversation di teruskan. I think dengan aman lah. Sbb die tak tinggi suara lagi. Pastu tetibe die ajak pompuan tu kluar. Pompuan xnak rasenye sebab die cakap "u always with excuses. Same like last monday" pastu mencarut lagi.

Aku macam.... Bia betul mamat ni. Die mcm baik kot. Nape tetibe garang bebenor ni. Ishh...

Dont blame me k sbb dengar die punyer conversation. Sbb mase tu dlm van. And sebelah aku xde orang. Balakng aku ialah die sorang je.  

Hmmm so arini telah mengubah perception aku terhadap die. Aku ingat ade lg mamat yg gentleman or at least yang ade akai logic or berpikian matang sket. Tapi depan orang lain, balakang lain. Apa pun tara buleh...


 Bye... Another pointless entri.

No comments: