Saturday, December 21, 2013

Color lovely butterfly

Early disemberg aritu, after 3 hari cuti..aku balik ofis dengan berita yang ade mangkuk bukak locker aku. Mangkuk tu ialah security department head.

Aku pun tanyalah abg kemal if aku ade salah buat ape2 transaction ke, diorang xjumpe supporting letter from agent ke, aku salah post currency ke... Tapi akmal kate xde lak die dengar aku ade wat salah pape. So why the heck plak mangkuk ni bukak locker ak doh. 

Pastu semalam aku dengar cerita yang head department security tu buat satu report yang mengatakan die xbukak locker aku. Padahal aku xreport kat sesapa pun yang locker aku kene bukak. Tapi ade la 2 3 orang nampak mangkuk tu bukak locker aku d hari kejadian n sebab ofis ni pun kecik je, mestilah jadi buah mulut orang. Sampaikan director of operation pun tau. Tu yang head of security department tu sendiri buat report untuk back up diri die. Ape ke bodoh bin bangang. 

Dah jelas2 ade orang nampak ko bukak, pastu nak cakap ko xmasuk locker perempuan tuk bukak locker aku. Memang barang aku xilang. Tapi d idea of opening my locker without my consent is a big no-no okay. Atas dasar ape ko nak bukak locker aku? 

Aku nak sangat begadoh dengan dia. Sebab die memang mulut langsi. Belagak bagus. Sekarang meh gadoh. Meh la oi. Meh meh. Cehh cam garang je.

The other news is, aku da tender resignation letter. One day after aku balik cuti 3 hari yang aku mention kat atas tadi tu. 

Dah 2 minggu aku tender, baru semalam boss aku panggil aku nak bincang. Sorri la boss. Aku bukan sombong n belagak, tapi dngan kenaikan gaji yang aku dapat 1% tu, bonus yang aku dapat setengah bulan tu... Aishh. Tak pelah. Aku gerak je. 

" if they dont appreciate your present, make them appreciate your absent "

Sumpah, aku malu sangat bila gaji aku tu dorang buat main2. Sekarang meh aku main2 kan korang nak. Tak la tak la. Aku bukan nak mainkan company ni. Kebetulan aku dapat keje yang aku apply aritu. Aku pegi la. Korang pun cam xde ura2 n tak leh gerenti yang aku blh dapat bonus 1 bulan kan. Padahal kaum korang tu boleh je dpt sampai sebulan lebih. So meh cni aku confirmkan resignation aku.

No comments: