Monday, April 4, 2011

kerjak

life is not getting harder, its getting weirder. life is not complicated but peoples have their own say which make everything that surround us doesnt make sense sometimes.

after a month duduk kat malaysia dengan lenggang kangkung, aku mula kerja. hotel. operator. and after three days aku kerja, aku dapat pergi training untuk jadi front office assistant. which is cool and scary at the same time. before this handle customer over the phone, now face to face. dulu ada button mute untuk gelabah and cuak kebebeh. tapi esok, semua guest dapat baca depan mata. i hope everything will go well tomorrow. tomorrow is the first day of training. kita training+practise terus. abislah. cuak kebebeh sorang-sorang.

setiap hari pun mesti ada something yang remindkan aku pasal Hasbullah. adui lah. pergi briefing selalu ada Hasbullah. sekarang ada Arip yang aku tak kenal langsung. bila pergi cafeteria jumpa Hasbullah tengah makan, sekarang entah siapa-siapa.

Makan sorang-sorang, aku memang tak ada hal. jalan sorang-sorang pun aku tak ada hal asal ada arah tuju and of course kena ada duit untuk beli air bila haus.

bilik sewa sudah ada. lesen on the way. gaji tak ada. saving makin sikit. in one month aku dah spend over RMbanyaksangat. tapi aku tak berapa menyesal sebab aku betul-betul guna duit tu and tak pernah lagi call MrsNSP untuk pinjam duit. kadang-kadang i just wanna live. i dont want to just survive. tapi nanti bila sudah dapat gaji, aku simpan duit lagi.

kenapa sekarang mama mula cakap pasal duit kwsp dia?dia mula cakap pasal insurans, mula cakap pasal bahagi-bahagi duit dia sama adil dengan tentera-tentera dia yang empat orang ni. risau. tapi buat cool.

Insya'Allah ok

No comments: